Новини

Будь завжди в курсі останніх новин кафедри режисури естради і шоу!

Стенд-ап як помічник конферансьє при проведенні  шоу-програми

       Конферансьє - (від французького - доповідач), артист естради, що оголошує концертні номери і виступаючий в проміжках між ними.

Серед естрадних жанрів конферанс - один з наймолодших. Втім, коріння цього естрадного жанру шукають в далекому минулому. Їх знаходять в хорі античного театру, в прологах італійської комедії масок, в уявленнях російських скоморохів і балаганних дідів. Вже здавна існувала потреба якоїсь  сполучної ланки між глядачем і сценою.

В 18 столітті та 19 столітті почалися народні гуляння, вони стали, особливо популярні, бо на цих Паяцах, або, як їх називали в народі, «карусельних дідів», були прямі предки сучасних конферансьє і ведучих.

Історики естради не без підстави вбачають у цих народних потішника далеких предків конферансьє. Тісний зв'язок з публікою і веселощі від безпосередньої розмови з нею, а також "подача" виконавців - ось ниточки, які тягнуться від давніх до сучасних елегантних конферансьє.

Н. П. Смирнов-Сокольський у своїй доповіді «Про мистецтво конферансу», знаходить історичні витоки конферансу в італійському театрі епохи Відродження і вважає, що маски комедії дель арте, їх робота у виставі по суті, теж робота конферансьє.

Ще одне джерело у сучасного конферансьє, концерт - театр. З кінця 18 століття в оперному театрі, увійшло у звичай після основного спектаклю випускати на сцену в дивертисменти артистів - улюбленців публіки з виконанням найбільш ефектних арій з опер або танців з балетів. Поступово артисти в дивертисментах стали поповнювати репертуар творами, взятими не тільки з спектаклів.

У середині 20-х років 19 століття дивертисменти починають влаштовуватися і в драматичних театрах. Тут вони нарікають антрактами, бо в антракті, перед завісою актори читають публіці монологи з ролей або виспівують популярні куплети з водевілів.

В антрактах виступали самі знамениті актори того часу. Таким чином, антракт привчав до сусідства різноманітних жанрів. Виділялися і виносилися на сцену кращі, найбільш вдалі артисту монологи, куплети та інші фрагменти ролей. І цей природний відбір поступово перетворювався на нову форму мистецтва - концерт.

Першого конферансьє, відомого Микиту Балієва, дав естраді Художній театр. Він оголошував і коментував номера у своєму театрі, розповідав публіці про багато цікавих речей і, начебто непослідовно перескакуючи з теми на тему, створював враження, ніби сказане сьогодні, зімпровізоване тільки що, і зовсім не обов'язково буде повторено завтра.

9 лютого 1910 відбувся перший платний «капусник».

На капусниках Художнього театру вперше з'явився абсолютно новий персонаж естрадного видовища - конферансьє.

Звернімося до книги К. С. Станіславського «Моє життя в мистецтві»: «В якості конферансьє на цих капусниках вперше виступив і блиснув талантом артист Н. Ф. Балієв. Його невичерпні веселощі, винахідливість, дотепність - і в самій суті, і у формі сценічної подачі своїх жартів - сміливість, часто доходила до зухвалості, вміння тримати аудиторію в своїх руках, почуття міри, вміння балансувати на межі зухвалого й веселого, образливого і жартівливого, вміння вчасно зупиниться, і дати жарту зовсім інший, добродушне напрямок - все це робило з нього цікаву артистичну фігуру нового жанру ».

З капусників Художнього театру народився під керівництвом Н. Балієва театр «Летюча миша», а слідом за ним буквально посипалися театри цього типу.

Програма «Летючої миші» складалася з сцен, інсценівок і номерів. Неодмінною персонажем цього дробленого «дійства», його стрижнем і цементуючим елементом був конферансьє Микита Балієв. Його нове на ті часи амплуа, так само як і «блискучий талант» тягли в «Летюча миша» глядачів нітрохи не менше, ніж у МХТ.

Конферансьє сприяв тісному спілкуванню залу і сцени, виконавців та глядачів. Але це була не єдина його функція.

Уявлення, що носило мозаїчний характер, потребувало стержні, загалом сюжетному руслі, яке і здійснював конферансьє.

Акумулятором сміху і веселощів на уявленнях подібних театрів був конферансьє.

Необхідність для конферансьє входження в образ і звідси найближче спорідненість цієї професії з акторською блискуче підтверджує діяльність на естраді Костянтина Гібшмана.

У створенні свого образу він пішов, що називається, від зворотного. До того часу, коли він вступив на естраду, фігура конферансьє стала на ній звичною, і характер конферансьє стабілізувався. Це обов'язково дотепник, людина сміливий, винахідливий, іноді навіть зухвалий -риси, що стали звичними, черговими для будь-якого конферансьє. У гірших зразках позитивні властивості перетворювалися на негативні: свобода поведінки - в розв'язність або навіть нахабство, дотепність - в вульгарність.

Здійснюючи зв'язок сцени і залу, конферансьє не міг не володіти загостреним почуттям сучасності в усьому - у мисленні, в жартах і зовнішньому вигляді. Найменше відставання одного з цих компонентів чревато було відривом від аудиторії, її байдужістю, а іноді іронічним ставленням.

Конферансьє були тими, хто, як досвідчені кулінари, приправляли уявлення потрібними дозами солі, перцю і прянощів, роблячи тісний зв'язок сцени і залу ще тісніше. Репліки лунали не тільки зі сцени в зал, а й із залу на сцену, а точніше - на авансцену, до конферансьє.

Професія конферансьє тоді вимагала імпровізації, блискавичної реакції і, звичайно, дотепності, бо глядачі активно втягувалися в гру і не мовчали.

Щож відбуваються зараз з професією конферансьє? Чи змінилася вона?

Безсумнівно хочу сказати, що професія конферансьє зберігає свої основні вимоги та аспекти. Блискавична реакція, дотепність, розуміння глядача та вміння з ним комунікувати та звичайно імпровізація та гумор. 

У 21 столітті в наші часи неймовірної популярності набув гумор. І звичайно професія конферансьє використовує все популярне, сучасне та новітнʼє. Тому стенд-ап став новою складовою професії конферансьє.

Що таке стенд-ап?

Стенд-ап - сольний гумористичний виступ перед живою аудиторією, один з жанрів розважальних програм. Часто для таких виступів організовуються спеціальні комедійні клуби. Такі шоу відрізняються тим, що на сцені виступає конферансьє, який спілкується з глядачами, що сидять у залі, на актуальні теми, гостро жартує і навіть задирає присутніх на шоу.

Стенд-ап як помічник конферансьє при проведенні шоу-програми, має не абиякий великий та важливий сенс. Коли конферансьє використовує стенд-ап йому легше розташувати до себе глядача, бо жарти завжди розслабляють та знімають усі зажими у глядача. Якщо правильно володіти технікою стенд ап, то конферансьє буде легше зімпровізувати та вийти з будь-якої складної ситуації та вдало заповнити паузи. Підводки які конферансьє може робити за допомогою стенд-ап можуть бути: для представлення номерів, героїв, артистів, інших ведучих та ін.

 

Одні з найвідоміших конферансьє, які використовують стен-ап у наші часи:

Американські:

- Ellen

- Jimmy Carr

- Chris Rock

- Stephen Colbert

- Jimmy Fallon

 - Conan Odayan

 

Українські:

- Притула

- Педан

- Зеленский

  • Леся Никитюк

 

Симбіоз жанру конферанс та стенд-ап ми можемо спостерігати на наступних прикладах:

 

 

Джимі Гетс один із найпопулярніших британських конферансьє прекрасно використовує стенд-ап для підводки до спілкування з глядачами, тим самим легко розташовуючи їх для спілкування.

 

 

Ще один відомий конферансьє використовує стен-ап для представлення гостів премії «Оскар», а саме жену Вілл Сміта. Хочеться зауважити, що на прикладі ми можемо бачити трішки агресивний і зухвалий стенд-ап, але з ідеальною акторською майстерністю та подачею конферансьє, залом все це сприймається легко та невимушено.

 

 

Стивен Колберг на вечірній шоу програмі з використанням стенд-апу, повільно та вдало підводить до закордонного репортажу новин. Із-за вдалої такої підводки новини сприймаються більш цікавіше, бо перед цим конферансьє правильно привернув увагу глядача і аудиторія вже не могла відірватися слухати його.

 

 

Неймовірний приклад того, як підводка конферансьє Конана з використанням стенд-ап, може слугувати не тільки для представлення артистів, номерів та ін, а й рекламної інтеграції або представлення бреду.

 

  1.  

 

Шоу «Хто зверху» - два конферансьє Сергій та Леся представляють своїх учасників команд, які складаються з артистів. Стенд-ап в цьому випадку допомагає розслабити учасників перед грою, а глядачам дізнатись хто ж буде грати. Взагалі шоу «Хто зверху» один з найвдаліших прикладів, бо стенд-ап - конферансьє використовують постійно у підводках та у кожному випуску.

 

  1.  

 

«Варʼяти шоу» - також ще один приклад підводки до початку шоу-програми конферансьє Сергієм за допомогою стенд-ап.

 

Отже, стендам допомагає, підкреслює професію та діяльність конферансьє. Стен-ап у наші часи є однією з найважливіших складових конферансьє.

Автор: Максименко Дарія


Якщо ти абітурієнт 2022 - реєструйся за посиланням в шапці профілю @rems_live

Телефонуй нашим викладачам-консультантам

Фішер Володимир Михайлович - 067-748-82-99

Совгира Тетяна Ігорівна - 063-141-40-48

Слідкуй за нашими новинами:

Instagram – @rems_live

Фейсбук - https://www.facebook.com/remsknukimkuk/

YouTube канал - www.youtube.com/c/REMS_LIVE

Tik-Tok - https://vm.tiktok.com/ZM8QkkmeG/

 

 

 

КАФЕДРА:

Адреса: Київ, вул. Коновальця, 36 (каб.301)

Режим роботи: ПН. - ПТ.: 08:30 - 17:30

Тел.: +38 (044) 529-93-19

E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Консультують абітурієнтів:
Мельник Мирослава Миколаївна
+38 (095) 332-32-33
Ільницький Віталій Андрійович
+38 (093) 492-05-66

               

ПРИЙМАЛЬНА КОМІСІЯ:

Адреса: Київ, вул. Чигоріна, 20 (каб.12)

Режим роботи: ПН. - НД.: 08:00 - 20:00

Тел.: +38 (044) 285-44-03

Тел.: +38 (044) 285-43-86

Факс.: +38 (044) 285-85-27

         

 
Карта (клацніть для збільшення)

Copyright © 2018-2023 Кафедра режисури шоу
Розробка сайту: Dmytro Romankov