Новини

Будь завжди в курсі останніх новин кафедри режисури шоу!

«Сценічний костюм. Практичність. Функції. Особливості»

 Вітаю вас, шановні читачі! Сьогодні перед нам стоїть захоплююче і дуже корисне для професійного розвитку завдання – розібратися в галузі створення сценічного костюму. Пропоную для початку окреслити, що ж таке сценічний костюм?

 

Сценічний костюм - це засіб художнього впливу на глядача через зовнішні ознаки і характеристики зображуваного персонажа, що допомагають перевтіленню актора. До поняття «сценічний костюм» частіше за все відносять усе, що штучно змінює зовнішній вигляд людини (одяг, взуття, зачіску, прикраси, аксесуари, макіяж) задля створення певного образу на сцені.

Щоб краще зрозуміти, наскільки тема сценічного костюму є глибокою та цікавою важливо виокремити його підвиди: академічний (театральний) костюм, народний, авангардний. Сімейство костюмів може бути створене на основі історичних, народних, уявних, фантастичних чи сучасних образів, які у свою чергу поділяються на функціональні сімейства та типологічні групи. Наприклад, сімейство костюмів уявних, фантастичних образів можна поділити на антропоморфні, зооморфні, фітоморфні, примарні образи. Важливо розрізняти види та підвиди костюму, адже це є відправним пунктом у розробці візуалу. Необхідно розуміти естетичну мету вбрання(саме загальний вигляд, якого маємо досягти, під який візуальний образ стилізувати), мету героя, якому буде належати костюм, у рамках твору( тобто цей герой є протогоністом чи антогонітостом, має навчити чомусь, слугувати прикладом, викликати відразу, лякати, бути символом), враховувати, якому герою драм.твору належить костюм або чи це костюм соліста балету, або головного виконавця, тощо.

 

Ідея костюму відштовхується від сценарію виступу, а функції - від жанру номеру чи вистави, образу артиста (актора) згідно з ідеєю та тематичним спрямуванням.

Тож сценічний костюм, безперечно, має бути функціональним. Зараз розберемося, що це означає.

Сценічний костюм відіграє важливу роль і допомагає доповнити образ. Він вирішує наступні завдання:

  1. З його допомогою можна найбільш широко розкрити характер.
  2. Змінює фігуру і зовнішність персонажа в залежності від необхідної ситуації.
  3. Допомагає створити необхідний час, епоху, його стиль і місце дії, отже має бути детально розробленим та відповідати вимогам запропонованих у сценічному творі обставинам.
  4. Є важливою частиною для вираження внутрішнього світу в спектаклі, шоу, номері, тощо.
  5. Іноді є ключовою деталлю у епізоді, без якої неможливий подальший розвиток подій на сцені.
  6. Костюм є декорацією у руках актора, сучасні режисери часто практикують перетворення сценічного костюма у повноцінну частину номеру чи вистави(прикладом є проекція на сукню чи головний убір)

 

 

Найголовніша та найперша особливість сценічного костюма - він є повноцінним художнім твором. Відповідно повинен мати цілісну композицію, бути стилізованим та деталізованим. Художник, що створює костюм, має визначити, до якого з типів відноситься майбутній виріб, і після цього, згідно до його типології , приступити до частини розробки та моделювання.

Ще однією особливістю сценічного костюму є його виразність. Сцена має властивість поглинати кольори та фактури, художники з оформлення та костюму часто стикаються з тим, що один і той самий матеріал має різний вигляд у побутових обставинах та під світлом софітів. Тож необхідність практично перевіряти те, як саме виглядає кожен елемент костюму на сцені, зберігається на кожному етапі стврення і навіть багаторічний досвід іноді підводить.

Також варто відмітити, що гармонія повинна бути як у елементах одного костюму між собою, так і в усіх костюмах, які одночасно представлені на сцені. Ця особливість також ускладнює роботу з образами артистів(акторів), адже вони обов’язково  мають співвідноситися один з одним: підкреслювати, доповнювати, контрастувати між собою (це залежить від мети).

 

Практичність. Практичність костюму є одним зі найцікавіших моментів у його створенні. Адже задачі, які має виконувати сценічний костюм, іноді здаються неможливими, але вкрай ефектними. У жанрових номерах костюм одночасно може бути  реквізитом, елементом, на якому зосереджена сценічна дія. До прикладу, костюм фокусників, більше того, в цьому жанрі фокусу розрізняють окремий підвид, який має назву «фокус з переодягання».

Автори: Поліна Охриткова та Марта Писанко


Якщо ти абітурієнт 2022 - реєструйся за посиланням в шапці профілю @rems_live

Телефонуй нашим викладачам-консультантам

Фішер Володимир Михайлович - 067-748-82-99

Совгира Тетяна Ігорівна - 063-141-40-48

Слідкуй за нашими новинами:

Instagram – @rems_live

Фейсбук - https://www.facebook.com/remsknukimkuk/

YouTube канал - www.youtube.com/c/REMS_LIVE

Tik-Tok - https://vm.tiktok.com/ZM8QkkmeG/

 

 

 

ДЕКАНАТ:

Адреса: Київ, вул. Коновальця, 36 (каб.301)

Режим роботи: ПН. - ПТ.: 08:30 - 17:30

Тел.: +38 (044) 529-93-19

E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Консультують абітурієнтів:
Фішер Володимир Михайлович
+38 (067) 748-82-99
Совгира Тетяна Ігорівна

+38 (063) 141-40-48
+38 (067) 314-56-17

            

ПРИЙМАЛЬНА КОМІСІЯ:

Адреса: Київ, вул. Чигоріна, 20 (каб.12)

Режим роботи: ПН. - НД.: 08:00 - 20:00

Тел.: +38 (044) 285-44-03

Тел.: +38 (044) 285-43-86

Факс.: +38 (044) 285-85-27

         

 
Карта (клацніть для збільшення)

Copyright © 2018-2022 Кафедра режисури шоу
Розробка сайту: Dmytro Romankov